2019. május 12., vasárnap

Dsida Jenő: Egyszerű vers a kegyelemről

Csodákat próbáltam: 
arannyal, ezüsttel 
hivtam a népeket, 
jöjjenek énhozzám! 
Hiába, hiába, 
az arany nem kellett, 
az ezüst nem kellett, 
nem jöttek énhozzám. 
 

Elmondtam naponta 
tíz hegyibeszédet, 
gyönyörü szavakat, 
igéző szavakat, 
hiába, hiába: 
egy fül sem fülelte, 
egy szív sem szívelte 
a hegyibeszédet. 
 

Tüzet is akartam 
rakni az erdőben: 
nyulacska ne fázzék, 
őzike ne fázzék, - 
hiába, hiába! 
Gyujtófám kilobbant 
és a tűz nem akart 
gyúlni az erdőben. 
 

...S egyszer csak maguktól 
gyűlnek az emberek, 
együgyű szavamtól 
sírásra fakadnak, 
ránéznem alig kell 
s a tűz is felszökken, - 
az Ur áll mögöttem. 
 

Elkültöznek a hanganyagok

Kedves Mindenki, aki látogatja ezt a blogot! A Pécsi Evangélikus Egyházközségnek elkészült az új honlapja. Ezen a honlapon fognak ezentúl ...